År 2009 Résume

Januari

Den 2 januari fick vi veta att vi väntade barn. Hade redan sen julen mått lite illa men trodde bara jag hade fått vinterkräksjukan . . Dom kommande veckorna var jag extremt trött & illamående men väldigt lycklig! :) Började nästan genast kolla efter mama kläder & längta efter den stora magen!

Februari

Illamåendet hade gått över & jag mådde prima ballerina igen men däremot så känner jag mig extremt ful denna månad, håret & huden är inge vidare. Försökte även hitta mig ett jobb tills vidare men det gick i stöppet.



Mars

Magen började växa & jag fick känna den första sparken :) Var på vårat första ultraljud & fick se lille gossen men just då visste vi ju inte att det var lille Benjamin i min mage! Var vovve & häst vakt hemma hos föräldrarna. Fick massa bebiskläder som jag redan började sortera :)

  

April

Vi var på vårat 2:a & 3:e ultraljud (privat) eftersom vi ville ta reda på könet och se lite mer av lillen! :) Köpte barnvagn/babyskydd & andra baby stuff. Firade valborgsmässoafton hos vänner & åt grillat :) mums! Började även längta efter sommaren riktigt mycket . . .

   

Maj

Ordnade party åt syster på hennes födelsedag. Spenderade dagarna med att lata mig, fixa & trixa i hemmet och gå en del promenader. . Värmen började komma & därmed började jag klä mig lite somrigt :) Planterade blommor ut i krukor. Gick på föräldra kurser som MVC anordnat.

    

Juni

Sommaren var här :) Sprang hit & dit mest hela tiden vilket slutade med att jag fick jätte ont i fötterna. Satt ute och solade massor. Firade min 22 års- dag med hemgjord jordgubbstårta som var riktigt god må jag säga :) Firade midsommar med Hanna gumman & hennes man :) Fick gratis fulltankad bil på Seven eleven ;) Åkte till stranden med syster & solade. Det fina vädret fortsatte i lugn takt & jag njöt för fulla muggar trots en kalaskula till mage :)

   

Juli


Började fixa iordning säng & skötbord, Tillbringade mycket tid hos mina föräldrar, hade lite mys med tända ljus när det regnade, lärde känna Josefin via bloggen och åkte till kalix och fikade med henne :) Var på tivoli men kunde inte åka nånting så fick snällt bara titta på. Benjamin i magen fortsatte växa :)

   

Augusti

Månaden då jag jag hade BF men som ni vet så kom han inte denna månad :) Fortsatte försöka sysselsätta mig på bästa sätt jag kunde för att få tiden att gå. Packade BB väskan färdigt. Sista dagen på månaden var jag på undersökning på mvc & det konstaterades att det snart var dags :)

  

September

Den 1 september efter klockan 22 på kvällen gick vattnet och vi åkte in till förlossningen. 2 september klockan 08.49 föddes lilla Benjamin till världen & vi var dom lyckligaste :) Fick åka hem efter 2 dagar & det var så skönt att få komma hem med våran bebis. Den närmaste tiden fick vi besök av nära & kära. Vi åkte och hälsade på hos släkt. Myste varje dag med lillen & gick promenader :) Hälsade på hos Hanna gumman i luleå, det var även denna månad som gammel katten dog :(

   
  

Oktober

Gossen fortsatte att växa, gick fint upp i vikt och växte på längden så det knakade :) Hälsade på hos Josefin & lilla Frida, Fick våran första snö som såklart smälte bort men ändå. Bjöd vänner på middag & film :) Köpte mig en ny fin rosa telefon ;) For på restaurang & åt första gånge med gossen, det gick jätte bra. For ut med vänner för första gången sen gossen föddes & klädde ut mig på halloween.

 


November

Firade J´s första farsdag med tårta :) Var vovvevakt i en vecka, Var & klippte mig en fin fin frisyr. Plockade fram alla julsaker & pyntade granen lite tidigt ;)

  

December

Gossen fick sina 3 månaders vaccinationer, vi fick våra svinunfluensa vaccinationer, Gossen har börja lägga märke till sin egen röst & sina fötter:) Gjorde hand & fot avtryck av Benjamin, Bakade lussebullar & julkola, Benjamin hade sin första övernattning hos faster sin. Firade första julen med Benjamin hemma hos mina föräldrar :) Gossen fick sina första smakisar :) Nyår var lugn, vi bjöd mina föräldrar på middag & resten av kvällen softade vi bara!

   
  


Så nu har jag sumerat år 2009 & det tog mig bara . . . 3 dagar ;) Jaa så kan det gå ibland med en 4 månaders bebis! :) Året som var kommer jag aldrig att glömma just för att våran älskade son föddes till världen! Nu har vi gått in i år 2010 och jag vet att detta kommer att bli ett faboules år på många sätt.

Kram Carita


Kommentarer
Postat av: Josse

Kul med en resumé! :) Jag har tänkt på dig och Benjamin varje gång vi varit till haparanda på sistone.. skulle verkligen vilja träffa er snart igen :) Nu är ju våra bebisar lite mer sociala än sist hihi. Kramar

2010-01-09 @ 18:26:38
URL: http://annajosefin.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0