Hejsan helg!

Vilket underbart väder vi har haft hela helgen, är så glad! :=)
Igår började dagen lagom tidigt, kring 10 snåret & efter frukost så gick vi ut på gården och började fixa. Älskling tvättade bilen som var i behov av det och jag krattade det sista så att vi skulle få sätta utemöblerna på plats. Tvättade & torkade möblerna, satte dynorna & parasolen på plats! Nu fattas bara lite fina blommor på bordet & någon fin ljusstake :) Har även tagit ut krukorna som det ska planteras blommor i men det dröjer ännu ett litet tag. Köpte sånadär stora korgar i 3 pack för två sommrar sen och dom tänkte jag plantera nåt fint i, inte samma blommor som förra gången utan något annat. Jag har verkligen inga gröna fingrar så vi får väl se vad det blir. Lyckades ju hålla förrförra sommaren blommor vid liv så det är ju bra! ;=)  Alla rosbuskar som vi har på gården ska klippas ner för dom ser förjäkliga ut, som sagt no green fingers here. Tänkte jag skulle kolla ifall jag hittar färdiga buskar som man kan planera vid ingången till gården eller kanske vid lusthuset.

Idag har vi inga måsten så jag tänkte jag bara skulle sitta och njuta av vädret därute & gå en promenad med vovvarna. Igår hände ju något som jag bestämde mig för att inte fick hända, jag brände mig  lite grann på ena axeln. Såklart glömde jag solkrämen & tänkte att jag rör mig så mkt så inte bränner jag mig! Fick ju äta upp mina ord och idag ska jag då smörja mig, inte att förlgömma! :) En t-shirt åker även på för att skydda axeln.



-Utemöblerna-


-Blomkorgarna-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0