Dagens projekt

Hejsan hej . .
Hur mår ni idag? Själv mår jag helt bra, tycker bara dagen varit ovanligt lång men det kanske har med o göra att jag vaknade prick 8 imorse! :) Somnade ju iförsig redan kring 22 igår kväll så det jämnar ju ut sig.
Idag har vi haft spontant besök av vänner igen :) alltid lika trevligt!
Har även haft ett litet inredningsprojekt här hemma idag & det var nämligen att byta tyget på mina matbords stolar och jag tyckte det blev riktigt fint och mycket fräschare än innan!




Före


Efter


Har ju velat byta tyget ett tag nu redan men bara inte gjort det pga ren lathet men nu så är det gjort!
Tog 2 panellängder som är köpta från rusta. Med andra ord billiga gardiner som var lite snesydda osv så jag tyckte dom skulle passa bättre till stolarna.
Klippte ut formen efter stolsdynan som man kunde skruva lös och så limmade jag fast tyget med tyglim. Tidigare satte jag fast med en häftapparat en såndär stor en men nu hade jag inte en sån tillhands så det fick bli lim istället & det funkade hur bra som helst.
Sen skruvade jag bara dynan på plats och vips så var det klart! :)
Med små enkla medel kan man göra stor skillnad inredningsmässigt i sitt hem, man måste bara fundera lite :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0