Veterinär besök & bad

Besöket hos veterinären gick jätte bra, Daisy var så snäll så.
Dom kom ialf fram till att hon har inflammerade tassar & det har även fått svamp i dom. Hon fick en kortison spruta på plats och så ska hon äta medicin i 21 dagar samt bada tassarna varannan dag med bakteriedödande medel. Ska hämta ut tabletterna imorgon. Det var som skönt att få ett svar på vad det kan vara men samtidigt ändå väldigt trist för henne att det blivit såhär. Vi ska även på återbesök om två veckor för och se om det blivit bättre & har det inte det så ska vi nog testa ifall hon är allergisk mot någonting. Så håll nu tummar & tår för oss! :)

Nu mot kvällskvisten har jag & syrran varit och badat Bonus på stranden. Daisy fick stanna hemma för tassarnas skull & för att hon ändå inte tycker om att bada. Bonus var så nöjd & glad, som jag sagt förrut han måste ha varit fisk i förra livet! :) Nu hade jag inte kameran med mig på stranden men tog några bilder på vovvarna innan vi åkte . .
Här är dom i full lek med bollen, krokodilen & mjukisbenet . . .














Kommentarer
Postat av: Josse

Jaa jag sa åt Johan här en dag att jag hoppas du får din bebbe snart så det inte blir så många veckor mellan dom! :) Du får försöka skriva något innan ni åker in så man vet, annars har du ju mitt telefonnr ;)



Kram!

2009-08-04 @ 21:25:45
URL: http://annajosefin.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0