Föräldragrupp: andra gången

Vi var väldigt få som var på dagens föräldra grupp, bara ynka tre styckna! Antar att dom flesta var tvungna att jobba eller så vågade dom inte komma eftersom vi idag pratade om förlossning & fick se en film ;=) Nee jag bara skojar!
Filmen handlade i alla fall om kvinnor som valt att föda så naturligt som möjligt och utan någon som helst mediciner & smärtlindring. Efter att ha sett filmen så kan jag ju säga från mitt perspektiv att nog är det ju starkt gjort att klara av detta utan nån som helst smärtlindring då det fakstikt gör jätte ont. Något som man inte ska sopa under mattan. Såklart har alla olika smärtgränser men tror nog att alla som fött barn kan hålla med om att det inte var som en picknik i parken precis! :=) Men i slutändan så är det ju något positivt! Nåväl det jag skulle komma till var att jag själv inte skulle vilja föda utan tillgång till smärtlindring ifall jag behöver det & utan massa barnmorskor runtomkring mig, det känns som en trygghet att veta att dom finns där och hjälper mig när jag behöver hjälp. Men detta kan ju naturligtvis ändras men så känner jag just nu. Sen ska man ju gå in i det hela med en positiv syn och säga till sig själv att detta kommer att gå fint & jag gör mitt bästa. Själv har jag ju ett tag kvar till förlossningen men försöker att inte tänka på det så mycket eftersom det är något som man måste gå igenom när man ska ha barn. Försöker inte heller att ta till mig så mycket om andras berättelser eller skräckberättelser, då allas skiljer sig och ingens är den andra lik.



♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0