Monday morning

Hejsan hopp . .
Sovit gott ? Jaa det har jag ialf gjort. Kommer inte ens ihåg vad jag drömt men något bra var det ialf! :)
Blir ingen tripp till stan idag som var planerat utan det får bli imorgon istället efter mitt läkar besök på MVC .
Det har gått och blivit vinter igen ser jag, det har snöat sen igår och hela natten & verkar fortsätta i samma takt några dagar framöver . . Inge kul alls men vad ska man göra?

Igår var det ingen bra dag, tror mina gravidhormoner har börjat spöka lite. Blev flyförbannad på Daisy mot kvällen då hon bara skällde och skällde på katten och jag tänkte att näe snart skickar jag henne till rymden i några dagar!
Och dom andra två ska bara springa runt bena heeela tiden. Det blev bara för mkt igår och jag bara ville springa i sängen och storgråta som ett litet barn!
Men idag känns det 10 ggr bättre som tur är för det var verkligen ingen rolig känsla jag hade igår.

Idag har jag planerat att göra något som jag är riktigt duktig på - nämligen  städa ! :)
Jepp har börjat peppa upp mig själv med att jag är minsann duktig och bra på olika grejer. Jag är vanligtvis ingen person som är sådär jätte självsäker och tror oftast att jag inte klarar av saker men går man runt och tänker så hela tiden så blir det ju så tillslut!
Så nu har jag börjat peppa mig själv lite smått och man blir faktiskt glad av det! :)

Kom på en sak när jag satt och drack mitt kaffe imorse vid köksbordet. Jag vill ju jätte gärna köpa ett nytt matbord men eftersom ekonomin inte tillåter detta på ett bra tag och eftersom att vi har en liten baby på väg som behöver massor med grejer så får man helt enkelt prioritera på det istället!
Nu till själva saken, kom på att man enkelt kan göra en makeover genom att måla bordet & stolarna, byta bordsben & eventuellt stolsbenen och sen lägga på ett nytt tyg på stolarna. så vips har du ett nytt köksbord! :=)
Detta är ju naturligtvis ett projekt som göras mot sommaren så det är ju ett tag dit. Men är så stolt att jag kom på det helt på egen hand ! :)

Näe nu är det väl dags att sätta på sig nå städvänliga kläder & börja skrubba!
Trevlig måndag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0