Förvärkar

Goddag . . Har inte hunnit sitta många minuter idag & faktiskt inte suttit vid datorn alls förräns nu. Var till mvc för kontroll på morgonen & berättade att jag har haft ont i magen imorse och det kommer som i vågor. Hon konstaterade att det börjar hända grejer nu, alltså har jag fått känna på dom första förvärkarna. Om det gör ont ? Mjo nog känns det lite grann det gör det, men inte så farligt ännu! Lite lustigt trodde att det skulle kännas annorlunda! :)
Nåväl allt såg bra ut hos BM. SF måttet låg på 35cm och hjärtljuden kring 135-140 ♥
Frågade även om hon kunde säga på ett ungefär hur stor han kommer att vara när lilleman födds och kring 3,5 - 3,7 ungefär. Normal stort med andra ord! :) Fast jag fick order om att försöka  äta nyttigt nu dom sista veckorna så att inte bebis lägger på sig för mkt av onödig fett.

Har varit igång hela dagen & nu ska jag faktiskt ta en lite paus & lägga mig i soffan o kolla nån film med syrran! Och faktiskt äta lite choklad, bara lite ;)

Hoppas ni haft en bra tisdag!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Jag hade förvärkar/smärtsamma sammandragningar till och från mellan vecka 17 och vecka 36. Sedan blev allt lugnt. Men de kändes långt ifrån på samma sätt som de riktiga värkarna! Går knappt att beskriva, men på mig kändes det som att ryggen skulle gå av. Förvärkarna kändes mer i magen...

2009-08-12 @ 20:24:42
URL: http://lofsan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0